Zdecydowana większość z nas w wieku około 60 lat przyznaje się do bólów stawów. Jednak już młodzi ludzie cierpią z tego powodu. Powody są różne. Statystycznie jednak najwięksi wrogowie stawów to tryb siedzący i otyłość. Jak w takim przypadku wzmocnić stawy kolanowe i dobrać odpowiednie sumplementy diety na stawy?

Najprostsze zasady, aby wzmocnić stawy (kolanowe) to ruszać się i stosować odpowiednią dietę. Codzienny 20-30 minutowy spacer i/lub kilkunastominutowa gimnastyka rozruszają nasze stawy. Pada deszcz? – 2-3 razy klatką schodową z góry na dół i do góry – poczujesz jak intensywnie pracuje twoje serce i układ oddechowy. Zamiast wjeżdżać windą – spróbuj wejść kilka pięter. Idziesz po zakupy? – przejść kilkaset metrów pieszo i z powrotem z zakupami.

Wzmocnienie stawów poprzez odpowiednią dietę

Większość z nas nie zdaje sobie ciągle sprawy, jaki wpływ ma codzienna dieta na jakość naszych stawów. Na co dzień – unikaj potraw zawierających cukier – są dzisiaj prawie we wszystkich przetworzonych potrawach. Stosuj dietę bogatą w wapń, białka, kwasy omega -3 i -6; zawierającą błonnik. Spożywja potrawy zawierające witaminy C, D i E.
Codzienna dieta, która ma wpływ na wzmocnienie stawów to spożywanie 5 razy dziennie warzyw i owoców, zwłaszcza o niskim indeksie glikemicznym, nie zakwaszających organizmu, zawierających antyoksydanty, beta-karoten, witaminę C i flawonoidy. Witamina C jest konieczna dla właściwego przyswajania kolagenu. Kolagen natomiast odbudowuje tkankę łączną. Osoby w wieku 50-60 lat i więcej mają naturalny spory spadek wytwarzania kolagenu. Dobrym sposobem jest wtedy suplementacja odpowiednim suplementem zawierającym hydrolizat kolagenu.

Jak wzmocnić stawy kolanowe?

Jednym z najczęstszych schorzeń osób uprawiających sport, w tym jogging oraz osób starszych są schorzenia stawów kolanowych. Co można zrobić, by wzmocnić stawy kolanowe? Przede wszystkim ruch i dieta. Ćwiczenia fizyczne, odpowiednio dobrane dla każdego z nas i właściwa dieta pomogą nam utrzymać i wzmacniać nasze stawy kolanowe. W przypadku diety powtarzające się wszędzie porady to unikanie potraw zawierających cukry proste i wysoki indeks glikemiczny a także tych z udziałem mąki pszennej, ostatnio także większości dostępnych rodzajów mąk. Osoby uprawiające ćwiczenia fizyczne powinny zwraca uwagę na ćwiczenia wzmacniające stawy kolanowe: usprawniające stawy kolanowe, wzmacniające tylne mięśnie podudzia, rozciągające tylne strony stawów kolanowych, wzmacniająe zginacze i prostowniki stawów kolanowych.

Jakie suplementy diety na stawy?

Zarówno uprawiający sporty jak i osoby w starszym wieku powinny rozważyć przyjmowanie suplementów diety. Na rynku dzisiaj jest mnóstwo suplementów diety a każdy reklamowany jako najlepszy. Zażywanie suplementów upowszechnia się już dzisiaj. Jednak który suplement wybrać na stawy? Który jest dla nas odpowiedni? Wśród wielu produktów zawierających hydrolizat kolagenu, jest na przykład znany od lat w wielu krajach świata: Genacol®, który zawiera unikalnyhydrolizat kolagenu wspomagany witaminą C. Odpowiedni suplement diety na stawy z pewnością wspomoże Cię w codziennym wysiłku fizycznym.